Oost Amerika - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Nick en Stéphanie - WaarBenJij.nu Oost Amerika - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Nick en Stéphanie - WaarBenJij.nu

Oost Amerika

Blijf op de hoogte en volg Nick en Stéphanie

12 Februari 2014 | Verenigde Staten, New York

Hello Everybody!

Na een vlucht met veel turbulentie en daardoor weinig slaap, kwamen we aan in New York. Na een lange metro rit kwamen we aan bij ons hotel waar we meteen een kamer kregen, wat waren we blij! We besloten van 09.30 tot 11.30 te slapen om daarna een beetje wakker op pad te kunnen gaan. Na het opstaan en het aantrekken van heel veel lagen kleding zijn we de kou in gegaan. Het was een ergens rond -9 graden en op veel plaatsen lag er nog sneeuw. Met behulp van de metro zijn we eerst onze New York passen op gaan halen (een soort kortingskaart voor de toeristische attracties) en daarna zijn we naar het vliegdekschip gegaan wat is omgebouwd tot een museum. Erg interessant om te zien wat dit schip en de bemanningsleden allemaal hebben moeten doorstaan. Daarna zijn we naar madam tussauds gegaan wat erg leuk was, die poppen lijken net echt! De dag hebben we afgesloten op het observatiedeck van The Rockefeller Building. We kwamen daar precies op het juiste moment, tijdens de zonsondergang, wat een geweldig uitzicht gaf en natuurlijk geweldige foto's!

De volgende dag begonnen we met een cruise die onder andere langs het Vrijheidsbeeld, de Brooklyn bridge en om Manhattan heen vaarde. De Hudson River was helemaal gevuld met ijsbrokken wat wel een beetje een raar idee was. Het was jammer dat de lucht grijs was, het heeft zelfs even gesneeuwd, maar het was wel mooi! Daarna zijn we met de watertaxi naar Battery Park gegaan (in dit park zag je nog goed de schade die is aangericht door de orkaan Sandy )en vanuit daar zijn we naar het 9/11 memorial gelopen. Het memorial was erg indrukwekkend, het is echt niet voor te stellen hoe het daar in 2001 geweest moet zijn. Er is in ieder geval een 'prachtige' gedenkplaats gemaakt waar je echt stil van wordt. Vanuit het memorial zijn we naar Ladder 10 gelopen, het eerste brandweerkorps dat aanwezig was op die dag. Daarnaast is een tribute centrum ingericht waar onder andere gevonden voorwerpen, verbogen staal en films te zien zijn. Maar waar je daar echt stil van wordt zijn de still missing posters en de foto's van alle overledenen. Na al deze indrukken hebben we dag afgesloten met een rondje Wall street. Vanuit daar zijn we terug gegaan naar het hotel en hebben we op straat eten gekocht wat erg lekker was.

'S Avonds lazen we in het AD een artikel over ons hotel in Los Angeles, het werd het horror hotel genoemd omdat er een spook gezien zou zijn. Daarnaast is er vorig jaar een dode toerist gevinden in het waterreservoir van het hotel en zijn er vele moordenaars geweest die daar hun gang zijn gegaan... Apart om het te lezen maar wij hebben er een goed verblijf gehad.

De laatste dag in New York zijn we begonnen met de skyride in het Empire State Building. Dit was een attractie die ons door de straten van New York vloog, het was wel leuk maar we waren wel blij dat deze 'gratis' was ivm onze passen. Daarna gingen we naar het observatiedeck waar we een mooi uitzicht over New York hadden! Daarna zijn we naar het Museum of Sex gegaan, wij vonden dat je dat eens gezien moesten hebben. Kort gezegd was het niet meer dan kei harde porno en nee hoor je hoeft dit echt niet gezien te hebben....
Hierna wilde we naar het brandweermuseum, waar we onder politiebegeleiding naar toe zijn gegaan, het museum was verder niet veel. Je zal je afvragen waar politiebegeleiding, nou de Superbowl is aanstaande zondag en dat is hier nogal een big happening en in de betreffende straat was er een uitreiking van de beste sporter of zo. Daarnaast uit de Superbowl zich onder andere in het volgende:
- 4000 agenten op straat
- security check point waarbij ze met spiegels je auto controleren
- mobiele uitkijktorens
- mobiele commando posten
- mobiele crisiscommunicatie wagens
- aanscherping van de al standaard security posten bij bijna iedere ingang van een toeristische trekpleister.

De volgende dag stond de reis naar Washington op het programma. We wilde eerst een auto huren maar die waren (waarschijnlijk ivm de Superbowl) niet meer voor een redelijke prijs (300 dollar voor 1 dag) te krijgen evenals een treinticket. Na wat zoeken kwamen we uit bij de bus (inclusief WiFi) die ons voor 25 dollar in 4 uur naar Washington bracht, ideaal!

De eerste dag in Washington begon met regen en een enorme kou, gelukkig stond er een binnendag op het programma, we gingen naar het Air and Space museum. Een mooi opgezet museum die bezit over vele vliegtuigen uit het verleden en daarnaast beschikt over de Discovery spaceshuttle. Doordat de reis van en naar het museum best veel tijd in beslag nam en omdat het erg koud was hebben er deze dag verder lekker warm in het hotel doorgebracht.

De volgende dag hadden we een mooie zonnige dag en zijn we vanuit ons hotel naar het witte huis gelopen. Er was best veel beweging rondom het huis en we zagen ook de presidentiële auto staan, toen ook nog de plek waar wij foto's stonden te maken werd afgesloten besloten we om even te wachten. Volgens een bewaker was er iemand die vervoerd ging worden, nou als je dan de presidentiële auto ziet staan dan lijkt het me nogal logisch wie die iemand is. Na een tijdje stonden er ook mensen op het dak en begonnen de aanwezige motors, politiewagens, speciale eenheden en weet ik wat nog meer een stoet te vormen. En ja hoor, daar stonden wij, prefect op de eerste rang al kijkend naar een voorbijrijdende koffie drinkende Obama! Natuurlijk hebben we dit bijzondere moment ook vastgelegd op film en foto:)
We vervolgde onze weg naar het Licoln memorial waar vanuit onze uitgestippelde wandelroute begon. Via verschillende war memorials zijn we naar het holocaust museum gelopen waar we een expositie hebben bezocht. Eenmaal uit het museum hadden we het idee dat er weer iets te gebeuren stond en besloten even een kijkje te gaan nemen en ja hoor na een tijdje kwam Obama met zijn vele auto's weer voorbij rijden. Hierna zijn we doorgelopen naar de andere locatie van het air and Space museum, het Capitool, het FBI hoofdkantoor en het natuur museum (van night at the museum).

De volgende dag begonnen we met het verhuizen van het ene naar het andere hotel. We zouden eigenlijk op het vliegveld slapen maar die bleek snachts dicht te gaan dus dat ging niet. Het hotel bood een shuttle aan waar we voor de zekerheid nog even voor gemaild hadden. Na een uur buiten wachten waren we bevroren en geloofde we er niet meer in en liepen we naar een andere shuttle die ons vertelde dat we moesten bellen... Fijn dat ze dat gezegd hadden. Maar goed na het afzetten van onze tassen zijn we naar het Arlington Cemetery gegaan. Dat is een grote militaire begraafplaats (300.000 graven) maar naast militairen liggen er ook bekende Amerikanen zoals J.F. Kennedy begraven. Vervolgens zijn we naar het marine memorial gelopen waarnaast ook een paal stond die wij Nederlanders geschonken hebben als teken van vrijheid en vriendschap. Daarna zijn we naar het Pentagon gegaan, hier hebben we het 9/11 memorial bezocht. Het memorial was wederom indrukwekkend maar nog indrukwekkender was het kleurverschil in het gebouw waardoor je precies kon zien waar het Pentagon geraakt is.

De volgende dag vertrokken we vroeg naar Miami, weg dikke kleren, handschoen, vrieskou en hallo 30 graden!!:) Gelukkig konden we onze auto op het vliegveld en hoefde we niet moeilijk te doen om bij onze eigenlijke ophaal locatie te komen. We mochten zelf uitkiezen welke auto we meenamen (wel uit een bepaalde categorie natuurlijk) en we kozen voor een rode Ford Focus met dakraam. Vervolgens reden we naar ons hotel waar we onze reservering hebben omgezet naar morgen aangezien we hadden besloten om vannacht in Orlando te slapen ivm Ons bezoek aan Disney. Zo gezegd zo gedaan en vier uur later kwamen we in Orlando aan. In de avond zijn we naar downtown Disney gegaan, een heel dorp ingericht op Disney waar we natuurlijk alle mega winkels van Disney hebben bezocht. Het gehele complex is trouwens immens groot, wat ook wel nodig is met zoveel parken, en het heeft zelfs een eigen toll weg.

De volgende dag kwam gingen we dan naar de plek waar je vroeger als kind van droomde, Disneyworld in Florida. We kozen voor het Magical Kingdom park, het park met het roze kasteel en we hebben ons ondanks de regen goed vermaakt. Ondanks dat het een leuke dag was hadden we wel meer sfeer verwacht, de echte Disney sfeer ontbrak een beetje. In de avond zijn we weer naar Miami gereden.

De tweede dag in Miami zijn we naar Key West gereden, oftewel we reden de oceaan in met behulp 42 bruggen. Apart iets, alhoewel je regelmatig een eiland tegenkomt waardoor je niet altijd door hebt wat je eigenlijk aan het doen bent. De route is hoe dan ook prachtig met een fel blauwe zee om je heen. Aangekomen op Key West hebben we een aantal barretjes bezocht en heerlijk genoten van het weer. Op de terug weg zijn we naar het zuidelijkste puntje van Amerika gereden en waren we nog maar 90 mijl van Cuba verwijderd.

De daarop volgende dagen hebben we in Miami rondgeslenterd, op het strand of terras gehangen en genoten van het weer, kortom lekker rustig aangedaan.

We hadden weer een vroege vlucht naar New York, waar het echt ijskoud was.. -11 met een vreselijke wind. We hadden wederom geluk want we hadden direct een kamer waar we even lekker geluierd en opgewarmd hebben. We hadden de vorige keer in New York alles al gedaan wat we wilden doen dus daar hadden we ook lekker de tijd voor. Later op de dag zijn we naar Times Square gegaan maar het was zo koud dat we snel weer terug waren. De laatste dag in New York hebben we lekker genoten van een late check out en hebben we wederom een rondje Times Square gelopen. In de avond zijn we naar IJsland gevlogen en zijn we nog een paar uurtjes van Amsterdam verwijderd.

Tot over een paar dagen in helaas voor ons het laatste verslag!

Liefs van ons

• 13 Februari 2014 - 19:53

Theo:

Was Arlington de moeite waard? Die staat nl wel op ons programma in april.
    Mocht je verder nog inside tips hebben v.w.b. Washington, dan hou ik me zeer aanbevolen.
    Trouwens ongelooflijk dat jullie reis er nu "al" bijna opzit.
    Alvast een hele goede reis terug!!!!

• 13 Februari 2014 - 20:16

Denise:

Wat vliegt de tijd ineens voorbij!!!
    Leuk om jullie verhalen de afgelopen tijd gevolgd te kunnen hebben.
    We kijken uit naar het laatste verslag, maar helemaal naar as zondag ;-) !!
    Geniet van de laatste dagen van jullie ongelooflijke reis!
    Tot zondag!
    x

• 13 Februari 2014 - 21:27

Marion:

Wat hebben jullie toch een prachtige reis gemaakt!!
    Geniet nog van de laatste dagen in IJsland!
    Ennn... Wij kijken uit naar zondag!! Liefs van ons !!!

• 13 Februari 2014 - 22:41

Debbie:

Wat een mooi verhaal weer en wat gaat de tijd snel! Nog 3 dagen en dan zijn jullie weer op Nederlandse bodem... Geniet van Ijsland! Ook al zijn jullie er niet lang, het lijkt mij in ieder geval waanzinnig mooi daar.
    Tot zondag!!

• 14 Februari 2014 - 00:06

Marijke:

Tjonge wat jammer dat het weer voorbij is ( althans bijna) in ieder geval weer genoten van jullie mooie verslag, dank hiervoor.
    Nog een paar fijne dagen op Ijsland en een behouden thuiskomst.

Liefs,
    Marijke de Roos

• 14 Februari 2014 - 00:06

Marijke:

Nog een paar fijne dagen op Ijsland en een behouden thuiskomst.

Liefs,
    Marijke de Roos