West Amerika - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Nick en Stéphanie - WaarBenJij.nu West Amerika - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Nick en Stéphanie - WaarBenJij.nu

West Amerika

Blijf op de hoogte en volg Nick en Stéphanie

30 Januari 2014 | Verenigde Staten, Los Angeles

The USA!

Daar zijn we met alweer een verslag en wel over de westkust van Amerika.
Maar eerst over onze vlucht, deze is ontzettend mee gevallen! We hebben allebei redelijk kunnen slapen, hadden 3 lekker zittende en ruime stoelen voor ons samen en we hadden een leuk entertainment systeem. Air New Zealand is trouwens een hele fijne maatschappij met een erg goede service, we durven zelfs te zeggen dat ie beter is dan Emirates. Daarnaast hebben ze een geweldige veiligheidsvideo ( je weet wel die filmpjes die je nooit bekijkt) het is gewoon een aanrader om die even te bekijken: http://www.youtube.com/watch?v=XCbPFHu3OOc

Na de aankomst in Los Angeles hebben we eten gehaald en zijn we verder in het hotel gebleven aangezien we de volgende dag om half 5 (in de ochtend!) de shuttle hadden gereserveerd voor het vliegveld. Het was behoorlijk zwaar om op te staan aangezien we om 00.30 uur nog klaar wakker waren...

Om 06.55 uur vertrok onze vlucht naar San Francisco waar we een uurtje later aankwamen. We hebben onze spullen bij het hotel gedropt, wat nog even spannend was aangezien de shuttle ons eerst in een zwervers wijk wilde neerzetten maar gelukkig bleek dat hij het verkeerde adres had. Omdat we nog niet in konden checken zijn we meteen maar aan de wandel gegaan. We liepen naar Union Square, waar we naast het plein onder andere de Disney en Ferrari winkel hebben bekeken. Vanuit Union Square zijn we via het financial district richting het water gelopen langs de Alcatraz pier naar fishermans warf (pier 39). Fishermans warf is een gezellige pier vol met eet tentjes, souvenier en andere winkeltjes. Het was een hele wandeling die we wel over vrij vlakke wegen hadden uitgestippeld, SF staat namelijk nogal bekend om zijn steile wegen waarvan je de meeste niet vrijwillig op loopt. Op pier 39 hebben we de vele souvenier winkels bekeken en hebben we gegeten, Stephanie keek al een tijd uit naar haar soep in brood ( iets simpels maar vrijwel alleen te koop in SF) en die heeft ze uiteraard gegeten:)
Daarna hebben we uiteraard de wilde zeeleeuwen van pier 39 bekeken die daar met honderden verzameld liggen op drijvende plateaus. Ze hebben zich daar na de aardbeving (1989) in SF verzameld en zijn er ook niet meer weg gegaan, toeristen vinden het geweldig, de bewoners wat minder (waarschijnlijk door het geluid en dat oa booteigenaren plek moesten maken voor de beesten). Daarna zijn we met de cable car richting ons hotel gegaan, leuke ervaring zo over die heuvels vooral als je aan de car hangt. Helaas was onze chauffeur niet zo vrolijk en hebben we nauwelijks foto's en zette hij iedereen veel te vroeg eruit.

De volgende dag in SF zijn we op tijd opgestaan om naar Alcatraz te gaan, een oude gevangenis op een steen in de baai van SF. Onder andere Al Capone en the birdman hebben hier zo'n 50 - 70 jaar geleden een deel van hun straf uit gezeten. Met een Ferry ga je naar het eiland dat naast een gevangenis ook in handen is geweest van de militairen (ook als gevangenis) en van de indianen. Door middel van een audio tour ga je onder andere naar de cellen gangen, eetzaal, bezoek, meldkamer, de luchtplaats en de isolatie gang. Ook hoor en zie je hoe een van de grootste ontsnappingen uit de Amerikaanse geschiedenis heeft plaats gevonden (waar de film Escape from Alcatraz op gebaseerd is). Allemaal erg interessant om te zien hoe het in die tijd ging. Het meeste vervelende van de gevangenis waren niet de kleine cellen, maar de ramen die je zicht gaven op SF en, met behulp van een juiste windrichting, de geluiden van de bewoonde wereld. Bij het ophalen van de audio tour hebben we de medewerkers nog even geholpen door een juiste Nederlandse vertaling voor hun op te schrijven. Dus iedereen die na ons Alcatraz bezoekt ziet nu op de juiste manier staan dat ze de trap op moeten om hun tour te beginnen! ;)

Na Alcatraz hebben we weer op pier 39 gegeten en hebben we een fiets gehuurd om naar de Golden Gate Bridge te fietsen. De tocht was vrij pittig met de typische steile wegen maar wel de moeite waard.

De volgende ochtend gingen we onze auto ophalen, we zouden iets van een Chervolet spark krijgen maar de mevrouw was zo aardig ons een iets grotere auto mee te geven en wel een Ford Fiesta... Nick voelde zich meteen thuis haha. Het rijden was wel even wennen, het werkte weer andersom en ookal is dat de 'normale ' manier de Oceanië manier zat er nog goed in. Af en toe een verkeerde rijbaan en ruitenwissers in plaats van richtingaanwijzers kwamen we een paar uur later aan in Bakersfield waar we enkel overnachten.

De volgende dag reden we naar Las Vegas! We begonnen in Vegas met de International Sevens, waar we mooie partijen rugby hebben gezien waaronder die van de All Blacks. Na wat biertjes, bratwursten en 5 uurtjes rugby zijn we naar ons hotel gegaan. Om bij Stratosphere te komen moesten we over de strip rijden wat S'avonds een geweldige eerste kennismaking met Las Vegas is. Ookal was het niet de eerste keer voor Steef, je raakt er nooit uitgekeken. Vegas is eigenlijk te gek voor woorden: De hotels zijn immens (samen goed voor meer dan 60.000 kamers), de meest rare figuren lopen rond, Mexicanen delen kaartjes met blote vrouwen uit, voor alles geldt hoe meer licht hoe beter, dronken mensen met glazen aan een touw om je nek, mega casino's, enzovoort. Maar goed de strip bewaarde we voor de volgende dag. Bij het inchecken bleek booking.com een fout gemaakt te hebben met het verstrekken van informatie, door hun fout kregen wij een kamer met meer luxe en uitzicht op de Stratosphere tower. Die toren zijn we meteen even opgegaan, wat een mooi uitzicht van een helemaal verlicht las Vegas! Verder was het een mooie kamer met een heerlijk mega grote bed, waarvan we meteen van geprofiteerd hebben door heerlijk uit te slapen :)

Na uit te hebben geslapen zijn we naar het Circus Circus hotel gegaan waar we bij het buffet hebben lopen bunkeren. Het buffet was mega en er was keuze genoeg, we gingen allebei ook bijna rollend naar buiten. Hierna hebben we het hotel, het bijbehorende attractiepark en het casino bekeken. Na deze zijn we alle andere hotels van de strip gaan bekijken, ze hebben allemaal wat bijzonders qua gebouw, shows of mascottes. Enkele voorbeelden zijn:
- The Mirage heeft bijvoorbeeld een show waarbij een vulkaan uitbarst.
- Ceasers Palace die compleet met het coleseum en de Trevi fontein een Romeinse uitstraling heeft en tevens bekend is van de film the Hangover.
- Ballagio die wereldberoemd is door de gigantische fonteinenshow.
- New York New York met onder andere het Vrijheidsbeeld en de Empire State building.
- Luxor waar de piramide het hotel is en de gigantische sfinx de ingang
- Het Paris hotel met Eifeltoren (waar we op zijn geweest, het gaf een geweldig uitzicht over de strip en de fonteinenshow)

En dan zijn dit maar een aantal van de vele hotels. Naast de hotels hebben we ook de cola shop en de m&m shop niet overgeslagen. Verder worden de straten gevuld met actiefiguren, de gele poppetjes van dispicable me, Hello Kitty, pin up girls en ga zo maar door. Vegas is echt te gek voor woorden en dan hebben we het nog niet eens over de mega casino's gehad. Stel je de grootste winkel voor waar je ooit geweest bent, doe die ruimte keer vier en stel je zoveel mogelijk gokautomaten, pokertafels en weet ik nog wat nog meer voor, dat is ongeveer hoe een casino hier is echt niet normaal! Ieder hotel heeft ze en ze worden ieder uur van de dag druk bezocht.

Na twee dagen Vegas zijn we onze derde om 6 uur opgestaan om naar de Grand Canyon te rijden. Eerst maakte we een stop bij de Hooverdam waar we na een paar foto's door reden naar de South Rim van de Canyon waar we om 12 uur aankwamen. De uitzichten zijn niet te beschrijven ... Wat is het hier mooi! Het lijkt heel onecht, het lijkt op een kartonnen plaat die ieder moment om kan vallen. We konden een bepaalde route rijden met adembenemende uitzichten met hier en daar nog wat sneeuw. Na bijna drie uur sprakeloos hebben genoten van de verschillende uitzichten zijn we terug gereden om van onze laatste avond in Vegas te gaan genieten.
De laatste avond in Vegas zijn we de attracties op 'onze' toren eens goed gaan bekijken. We wilde eigenlijk in een van de vier gaan maar eenmaal boven wisten we zeker, we gaan niet! Twee attracties gingen gewoon te ver, bungelend op 330 meter hoogte (ja over de reling) de een al draaiend, de ander deels vallend naar beneden. We besloten toch om voor de schietpaal of de achtbaan te gaan, de achtbaan was helaas weg dus het zou de schietpaal worden maar daar kwamen zo'n gare geluiden van af dat we die ook maar lieten gaan. In ruil daarvoor hebben we ons goed vermaakt met de 1c automaten in het casino onder het genot van enkele drankjes :)

De volgende dag zijn we naar Battlefield gereden waar Nick heeft geschoten met twee geweren. Toen hij eenmaal een wapen in zijn handen kreeg vond hij het toch wel een beetje spannend maar bleek vervolgens een vrij goede schutter gezien de schietschijf. Steef heeft toegekeken en voor foto en videograaf gespeeld.
Vervolgens zijn we naar de Gold en Silver Pawn shop gegaan, de shop die bekend is van hun tv programma. Buiten stond een vrij lange rij om naar binnen te mogen, deze bleek vrij snel te gaan dus we zijn er ook maar bij gaan staan. Na een kwartiertje mochten we naar binnen, de shop was best wel klein, de mannen van tv waren er natuurlijk niet maar het was wel leuk om te zien. Daarna stuitte we bij toeval op een de Wedding Chapel waar Jon Bon Jovi getrouwd is, dat was wel weer een leuk foto momentje. Daarna zijn we doorgereden naar LA.
Eenmaal in LA zagen we dat we een sushi restaurant hadden als buren van ons hotel, we konden het natuurlijk niet laten om daar even binnen te wandelen. We hebben daar heerlijke sushi gegeten, ook kregen we iets van het huis waarvan de eigenaar niet wilde zeggen wat het was. Wat we hebben gegeten weten we niet maar het was erg lekker!

De volgende dag en tevens de laatste dag aan deze zijde van Amerika zijn we naar the Walk of Fame gegaan. Op de Walk of Fame hebben we de bekende sterren, voet en handafdrukken bekeken en natuurlijk ook de Hollywood letters. Daarna zijn we met een tour meegegaan waardoor we dichterbij de Hollywood letters kwamen. Hollywood is trouwens vernoemd naar een soort boom met rode besjes eraan, de holly's aan wood (de boom). Na de letters zijn we naar Beverly Hills gereden, de wijk waar veel bekende sterren wonen of hebben gewoond. Over het algemeen zie je niet veel van de huizen door de bomen of hekken die ervoor staan maar het is toch erg leuk om deze wijk bekeken te hebben. Zo hebben we het huis van Michael Jackson gezien en hadden we daarbij uitzicht op de kamer waar hij is overleden. Met hem vele andere zoals die van Tom Cruise, de Beckhams, Marlyn Monroe, Elvis Presley en natuurlijk the Playboy Mansion. Die laatste is trouwens belachelijk groot, 8 hectare land met daarop drie huizen. De prijzen van de bekende paleizen liepen uiteen van een paar miljoen tot aan 150 miljoen. Die laatste is gekocht door de formule 1 baas die deze vervolgens aan zijn dochters heeft gegeven. Naast deze huizen hebben we nog een aantal bekende hotels, bars, restaurants, comedy house en dergelijke bezocht waar bekende namen hebben geslapen, gegeten, zijn ontdekt onwaar ze een film hebben opgenomen.

Na de tour zijn we naar het vliegveld gereden waar we onze auto hebben ingeleverd. Daarna zijn we gaan eten en nu zitten we te wachten bij de gate waar om 22.45 uur ons vliegtuig naar New York vertrekt. Vooralsnog hebben we geen vertraging, onze sjaals, mutsen en handschoenen hebben we al binnen handbereik, dus laat the Big Apple maar komen!!

Liefs van ons

• 30 Januari 2014 - 07:03

Debbie:

Hey Nick en Steef,

wat een geweldige avonturen weer! Zo anders als wat jullie achter de rug hebben, maar toch ook weer heel speciaal. Mooie foto's!
    Geniet van het oosten en vooral het koude NY!
    x Debbie

• 30 Januari 2014 - 08:17

Marijke De Roos:

Wat een heerlijke reis, weer genoten van alle bijzonderheden wat de wereld ons te bieden heeft, zeer mooi beschreven, dank jullie wel.
    Nu op naar het volgende avontuur, geniet ervan, dan doen wij het ook!

Liefs vanuit het Zeeuwse land.

• 30 Januari 2014 - 09:07

Theo:

Hoi Nick en Stephanie,

Ik blijf het leuk vinden om jullie avonturen te volgen.
    Wel krijg ik erg veel flash backs als ik jullie verhalen lees :)
    Wij moeten nog 8 weken wachten, en dan mogen wij een
    maandje States doen.
    Door jullie verhaal heb ik er nu nog meer zin in dan ik al had.
    Nog heel veel plezier!

Groeten,

Theo

• 30 Januari 2014 - 10:18

Stefan:

Hey Nick en Stefanie!

Echt gaaf om te lezen en te zien op de foto´s. Ik hoop dat ik ooit ook zo´n super reis kan maken! Amerika klinkt precies zoals ik me had voorgesteld! Nog enorm veel plezier daar, en ik verwacht een mooi foto album te zien als jullie terug zijn!

Groetjes

• 30 Januari 2014 - 12:04

Rini Van Schijndel:

Hey Nick en Steef,

Ziet er allemaal weer fantastisch uit en weer een heel
    mooi verhaal, toch weer een mooie belevenis!!
    Geniet er samen nog van en weer tot horens.

Groeten,
    Rini

• 31 Januari 2014 - 10:38

Yolande:

Hoi,
    Wat een heerlijk verhaal weer en dit keer voor ons heel herkenbaar: ik krijg bijna heimwee :=)
    Geniet van New York! Ook die kant van Amerika is geweldig.
    groetjes
    Yolande