Dubai & Abu Dhabi - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Nick en Stéphanie - WaarBenJij.nu Dubai & Abu Dhabi - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Nick en Stéphanie - WaarBenJij.nu

Dubai & Abu Dhabi

Blijf op de hoogte en volg Nick en Stéphanie

07 November 2013 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Hallo allemaal,

Na een emotioneel afscheid op schiphol, zijn we toch begonnen aan onze reis.
We gaan proberen het verslag kort te houden, zoals we altijd gezegd hebben maar wij zijn bang dat dat niet gaat lukken..

We vlogen met de Airbus A380 met verschillende camera's waardoor we van binnen naar buiten konden kijken, een overheerlijke maaltijd (gerookte zalmsalade, gegrilde kip met aardappelen en groente, een broodje, appel crumble en bruchetta met kaas en chilisaus) en zelfs een waterval aan boord.
Na een heerlijke vlucht kwamen we boven dubai in de file en landde 30 minuten later in Dubai. We hadden snel onze koffers en zo liepen we richting 32 graden!!! :)

Uiteindelijk waren we om half 3 's nachts in het hotel. Na een korte nacht wilde we snel Dubai gaan verkennen maar Steef werd ziek wakker, na een warm bad toch maar Dubai in gegaan. We werden door de gratis shuttle bus van het hotel afgezet bij de mall of Emirates. Een ontzettend groot winkel centrum waar we wat hebben rond geslenterd, wel op gepaste afstand van elkaar want volgens de regels van de mall mag je elkaar niet aanraken, zoenen of iets dergelijks. Dit winkelcentrum heeft een gigantische skibaan!
Vervolgens zijn we met de metro naar de Dubai Mall gegaan waar ook Burj Khalifa staat. In de Mall is een gigantisch aquarium, een ijsbaan, een pretpark en watervallen.

Om half 3 mochten we het hoogste gebouw ter wereld op! De lift gaat 10 meter per seconde. En zo stonden we op 452 meter hoogte, nog maar net de helft van het gebouw, over dubai heen te kijken. Echt super mooi maar ook eng want dat gebouw beweegt door de wind. Op het gebouw nog even gefacetimed met Denise en de kids, op die manier konden ze ook even meegenieten.
We zouden eigenljk met een hop on hop off bustour mee gaan maar dit hadden we te strak op elkaar gepland en was daarom niet haalbaar. We zijn de supermarkt in gegaan om vervolgen met verse salades weer naar buiten te lopen als avondeten. We gingen terug naar het hotel aangezien steef geen energie meer had. Daar hebben we later nog wel aan de bar gezeten, waar Sheikhs 2 flessen wijn per persoon dronken (wat bijzonder is voor een land waar alcohol verboden is).

De volgende ochtend zijn we naar Atlantis de Palm gegaan. Een enorm hotel dat pas na ongeveer 400 jaar winst gaat maken. Binnen konden we niet veel zien, alleen een gigantisch aquarium. Met de monorail en een geweldig uitzicht terug gegaan en daar een taxi ( een Lexus... gewoon omdat het kan) naar Dubai Mall om vervolgens te worden opgepikt om naar de Desert Safari te gaan. Na 40 minuten kwamen we aan, eerst 15 minuten door het zand crossen met een jeep, soms recht naar beneden. toen een rondje op de kameel gereden en vervolgens genoten in een Arabisch sfeertje! Later op de avond terug naar de stad waar we nog even de fonteinenshow bij Burj Khalifa hebben bekeken.

De volgende ochtend hebben we onze auto opgehaald, een chevrolet waarmee we naar Abu Dhabi zijn gereden. Onderweg zijn we gestopt bij een mega grote witte moskee met het grootste tapijt en de grootste kroonluchter ter wereld. Natuurlijk moest ik, stephanie een zwarte (33 graden..ZWART) jurk aan met hoofddoek. Maar dat was zeker de moeite waard voor dit gebouw. Vervolgens hebben we interesse getoond in een hop on hop off bus maar dit puur om die mensen een kaart af handen te maken om de route zelf te rijden. Dus een toeristisch rondje in Abu Dhabi met het Emirates Palace hotel, skytower (met enge glazen lift) en nog een hoop mooie gebouwen. Vervolgens naar ons hotel gegaan en lekker niets meer gedaan.

De dag er na stond het Yas Marina circuit op het programma, maar eerst een ontbijtje bij de ikea voor 1,20 euro. Vervolgens Ferrari World gaan bekijken (helaas niet naar binnen) en door naar het circuit waar we tot onze verbazing gewoon op konden en een race hebben gezien! Na heel wat kwijlen op die baan (door Nick) door naar Dubai, we hadden afgesproken met Stefan, een vriend die hier verblijft voor stage. Met zijn drieën zijn we naar een kamelen-race geweest, het was wel even zoeken en hebben door het losse zand moeten racen maar het was gelukt. Op die kamelen zitten geen mensen maar robotjes die worden bestuurd door de auto's die naast de racebaan rijden, en zorgen ervoor dat het robotje maar blijft slaan met een zweepje. Toen we bij de finish stonden om een foto te maken 'crashte' een kameel de vangrail in, dat ging hard en dat beest bleef liggen dus wij dachten dat is niks meer maar even later werd hij op zijn benen gezet en liep lekker verder en hij was nog niet eens de laatste die over de finish kwam!

Toen hebben wij bij Marina aan het water lekker arabisch gegeten met zijn drieen om vervolgens naar the Walk te gaan. Op donderdag avond komen daar de meest dure auto's van Dubai voorbij die worden geshowt door hun eigenaars. Dit loopt uiteen van Ford Mustang, Ferrari, Lamborghini, Bugatti en Audi. Erg leuk!
Een mooie afsluiter bij Starbucks en toen Stefan gedag gezegd en naar het hotel gegaan. Morgen vliegen we naar Beijing en sluiten we hier het eerste gedeelte alweer af, maar we genieten volop en hebben het geweldig!

Veel Liefs,

Nick en Steef

• 07 November 2013 - 23:17

Denise:

Leuk om te horen/lezen dat jullie het zo naar jullie zin hebben!
    En fijn dat Steef zich weer wat beter voelt.
    De meiden vonden het FaceTimen heel erg leuk!
    Ma ochtend heeft Semmie op school in de kring mbv een wereldbol jullie hele reis laten zien en na het FaceTimen tussen de middag, ging het miniatuur van de hoogste toren mee naar school om te kunnen vertellen waarvandaan jullie precies hebben gebeld en beelden hebben laten zien ;-)

Een hele goede vlucht gewenst en geniet van jullie volgende avontuur!!

X

• 07 November 2013 - 23:34

Britta:

Nou dat klinkt allemaal hartstikke geweldig! Goed om te horen

• 07 November 2013 - 23:38

Joffrey:

Have fun! En als steef nou niet zoveel drinkt word ze niet ziek en zal ze merken dat het gebouw gewoon stil staat hahaha! Groetjes!

• 07 November 2013 - 23:53

Eline:

Hoi,,,

Jeetje wat ziet het er gaaf uit zeg!
    Goede reis morgen en geniet er lekker van!!!

• 08 November 2013 - 00:15

Patricia:

Hey.
    Wauw jullie hebben nu al geweldige dingen gedaan en gezien.. Geweldig mooie foto's ook..
    Veel plezier en ik zie de verslagen wel.. Enjoy...

• 08 November 2013 - 07:56

Debbie:

goed om te lezen dat jullie het naar je zin hebben. Dat kan je ook zien op de foto's!
    Mooie start van jullie reis. Goeie vlucht vandaag naar Beijing en succes met het temperatuursverschil ;-)
    X

• 08 November 2013 - 08:26

Stefan:

Hey! Super leuk om jullie hier even gezien te hebben, en ik wens jullie nogmaals enorm veel plezier op jullie wereldreis(!!)

• 08 November 2013 - 08:42

Semmie:

Livu stephanie en nicky ik mis juli xxxdaniek enxxxsemmie

• 08 November 2013 - 08:45

Marijke De Roos:

Super leuk hebben jullie het daar en een goed begin is het halve werk hé? jullie zullen nog wel van de éne verbazing in de andere rollen denk ik.
    Geniet overal van, maak vooral veel foto's om later op jullie gemak alles nog eens te beleven.
    Goede reis verder.

• 08 November 2013 - 09:14

Karin:

Dat klinkt als een super mooie reis!!! Geniet er van! Maar dat komt helemaal goed zo te lezen!

• 08 November 2013 - 10:11

Barbara:

Hey steef die jurk staat je geweldig die wil ik ook wel een ;). Fijn dat jullie het zo goed hebben. Geniet ervan !!!!! Wel soms aan ons denken hè. Groetjes xxxxx bar Mark en Emmy en Senna

• 08 November 2013 - 10:54

Rini Van Schijndel:

Ziet er goed uit!! Succes met het vervolg van jullie reis, geniet ervan samen!!

• 08 November 2013 - 12:52

Stephanie & Willem:

Waaauuuww de foto's zijn echt geweldig!
    Zo te zien genieten jullie volop en gaat die reis helemaal goed komen!
    Fijn Steef, dat je je ondertussen wat beter voelt, hopelijk was het dat dan ook voor de komende 4 maanden!
    Blijf foto's maken en genieten en ik verheug me al op het volgende verslag!
    Dikke knuffel xxx Steph&Willem

• 08 November 2013 - 15:05

Petri Arts:

Dat klinkt allemaal heerlijk en de foto's zijn ook super! De Desert Safari heb ik ook gedaan, dan pas zie je het 'echte' Dubai he ;) Geniet ervan en alvast een fijne vlucht voor het volgende gedeelte! Liefs Petri

• 08 November 2013 - 21:37

Danielle Jimmy:

Wat mooi om te lezen en te zien. Nu al zoveel moois gezien! dat beloofd wat voor de rest van de reis. Geniet ervan! X

• 08 November 2013 - 22:10

Theo:

De eerste klap is een daalder waard zeggen ze altijd. Maar in jullie geval is die onbetaalbaar. Wat een geweldige start van een prachtig avontuur. Ik zal jullie blijven volgen.

• 09 November 2013 - 09:48

Emma:

Hoi Stefanie en Nick

Ik heb net bij Emma jullie verslagen gelezen en de Foto's bekeken.
    Echt geweldig.....zo te lezen hebben jullie het goed naar jullie zin.
    Ook mooie foto's, Dubai vanuit de lucht is erg mooi.
    Geweldig dat ik jullie op deze manier kan volgen.
    Het was ook leuk jullie gisteren op de tablet te kunnen zien en horen.
    Geniet van jullie reis.....ik ben benieuwd naar jullie volgende verslag.

Liefs groetjes en een dikke kus
    Oma Trees

• 09 November 2013 - 22:40

Kimberly:

Hey Nick en Steef,
    Klinkt helemaal geweldig allemaal,
    krijg spontaan zin om zelf zo'n reis te gaan maken!
    Hopelijk wordt de rest van de reis net zo super als het begin volgens mij was.
    Heel veel plezier verder en veel foto's maken want ik wil meegenieten ;)
    Dikke knuf en kusjes
    Kimberly
    P.s. Jullie zijn een leuk stel in jullie jurken :P

• 11 November 2013 - 19:21

Louis:

Hoi Steef en Nick, jullie verslag en foto's zijn om te watertanden. Geniet er volop van. Vraagje Nick: wie is die persoon die naast je staat in het zwart? Mag je zo wel naast elkaar staan? Groetjes Louis