Shanghai - Reisverslag uit Sjanghai, China van Nick en Stéphanie - WaarBenJij.nu Shanghai - Reisverslag uit Sjanghai, China van Nick en Stéphanie - WaarBenJij.nu

Shanghai

Blijf op de hoogte en volg Nick en Stéphanie

16 November 2013 | China, Sjanghai

En daar zijn we weer met alweer een verslag en wees niet bang want deze keer is ie een stuk korter;)

In de ochtend van de 13e wilde wij nog even ontbijten, net alles besteld staat onze chauffeur al voor onze neus.. Toch maar even snel ons eten naar binnen gewerkt en vervolgens zaten we om 07.20 uur in de taxi. We werden naar het treinstation gebracht om naar Shanghai te reizen en we werden vroeg opgehaald vanwege de drukte in het verkeer. Dat laatste snapte we alleen niet goed want we stonden om 08.00 uur al op het station terwijl onze trein pas om 10 uur ging...
Om half 10 mochten we inchecken en zo zaten we even later in de hoge snelheidstrein, prima trein met genoeg beenruimte en goede stoelen.
5 uur later, met een snelheid van 300 km per uur, stonden we op onze volgende bestemming: Shanghai! We moesten een eindje met de metro en het duurde even voor we ons hotel vonden maar uiteindelijk zitten we weer in een prima hotel.
In de avond zijn we nog even Nanjing Road op gegaan, de drukste winkelstraat ter wereld. Het is een straat vol met lichtborden, reclame, hotels en natuurlijk winkels.. maar ook een straat met dansende groepen mensen, karaoke optredens, bedelaars en mensen die je wat proberen aan te smeren. Kortom iets heel anders vergeleken met Beijing.

De volgende dag zijn we naar Peoples Square gelopen, dat viel een beetje tegen omdat er niets te doen was en het niet echt op een plein leek. Daar zijn we wel even het Shanghai Museum in gegaan, het was gratis en we moesten nodig naar de toilet.. haha! Vervolgens zijn we naar de Bund gelopen, een bekende toeristische attractie, het is een soort boulevard zonder winkels aan een rivier uitkijkend over het nieuwe gedeelte van Shanghai, Pudong. Pudong is een gebied waar veel wolkenkrabbers staan en worden gebouwd.
Tussendoor even uitgerust in het hotel, in Shanghai is vergeleken met Beijing veel minder te doen maar dat betekend wel uitslapen!! In de avond weer naar Nanjing Road, waar we op het terrasje hebben gezeten en ook de satestokjes van de straat weer hebben gevonden die we natuurlijk even moesten testen!

15 november, vandaag zijn we een tour gaan doen met de hop on / hop off bus. We zijn uitgestapt bij Shanghai Old Street, het is eigenlijk gewoon een tempel met veel kleine sfeervolle straatjes en souvenirs winkeltjes. Vervolgens zijn we uitgestapt in het stadsdeel Pudong, het nieuwe gedeelte van Shanghai waar alle wolkenkrabbers staan. We gingen de Pearl Oriental Tower in. Jammer van de mist want op 300 meter hoogte zou je perfect uitzicht gehad hebben over Shanghai. Er was daar ook een uitzichtpunt met een glazen vloer, dit leek ons super gaaf maar toen we er eenmaal waren durfde we geen van beiden op dat glas te gaan staan. Ookal weet je dat het deel zonder glas eigenlijk hetzelfde is ziet een glazen bodem op 300 meter hoogte er toch echt wel super eng uit. Nick heeft wel met zijn rug op het glas gelegen zonder te kijken maar dat was voor de foto genoeg. Vervolgens zijn we met de Sightseeing tunnel terug gegaan onder de rivier door naar de overkant. Dit is een tunnel met veel lichtshows en dergelijke waarbij je in een glazen karretje naar de overkant rijdt. Verder op de route zijn we nergens uitgestapt omdat we het al gezien hadden of omdat het niet echt de moeite was om uit te stappen. In de avond hebben we natuurlijk onze stokjes gegeten om vervolgens weer een mooie dag af te sluiten.

Vandaag, 16 november, heeft Nick allemaal lokale lekkernijen bij een bakker gehaald en Stephanie verwend met ontbijt op bed:) Daarna hebben we besloten om de metro naar het vliegveld te pakken waar we nog een nachtje in een ander hotel slapen. Hier hebben we ons verder voorbereid op Hong Kong, want ja we vliegen morgen alweer naar onze volgende bestemming!

Liefs, Nick en Steef

Nick En Stéphanie :

De foto's komen binnenkort, de WiFi is hier niet optimaal. X Steef en Nick

• 16 November 2013 - 15:08

Debbie:

Die glazen vloer komen jullie nog minstens 2x tegen: 1x in de lift in Sydney en 1x in de Tower in Auckland, dus jullie kunnen het dan nogmaals proberen. Ik herken het wel dat het toch tegenvalt om er 'gewoon even op te gaan staan'....
    Wel lekker dat jullie een paar relaxte dagen achter de rug hebben. Nu zijn jullie lekker uitgerust om de trappen van de Buddha te bewandelen in Hong Kong.
    Veel plezier!!

• 16 November 2013 - 16:12

Denise:

Wat een romanticus... Ontbijt op bed ;-) Leuk joh!
    Avontuur 3 zit er alweer op, op naar nummer 4!!
    Een goeie reis en wederom veel plezier!!
    X

• 16 November 2013 - 16:51

Theo:

He Nick,

Wil je een beetje uitkijken met wat je hier allemaal schrijft? Ontbijt op bed? Dit wordt ook door anderen gelezen hoor. Voor je het weet vinden ze dat allemaal normaal, en moet ik het ook doen :)
    Have fun!

• 17 November 2013 - 17:24

Kelly :

Je weet me jaloers te maken Steef!
    Weer eens wat anders dan Toverland haha.
    Nog veel plezier samen!!

Groetjes vanuit Limboland