Hongkong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Nick en Stéphanie - WaarBenJij.nu Hongkong - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Nick en Stéphanie - WaarBenJij.nu

Hongkong

Blijf op de hoogte en volg Nick en Stéphanie

21 November 2013 | Hong Kong, Hong Kong

Hallo! Daar zijn we weer:)

Zondag 17 november hebben we het vliegtuig van Shanghai naar Hong Kong gepakt, een korte vlucht, we hadden ons eten en het cornetto ijsje net op en toen gingen we alweer landen. In Hongkong is het lekker weer, boven de 20 graden! Dus we hebben onze jas mooi opgeborgen.

We keken al een beetje op tegen ons hotel vanwege de slechte recensies. Deze gevoelens werden ook bevestigt bij aankomst: enge figuren, 10 minuten wachten bij de lift, geen nood uitgang, geen toegang tot trappen, vies, enz. Hier zouden wij allebei niet kunnen genieten van onze vakantie. Dus zijn we op straat een WiFi netwerk gaan zoeken om zo een nieuw hotel te kunnen boeken. Na een lange dag lagen we eindelijk op bed in een mooi hotel met uitzicht op de stad.

Maandag 18 november zijn we s'ochtends eerst naar het ziekenhuis gegaan. Nick loopt namelijk al 2 weken rond met een ontstoken grote teen. Met dank aan Denise die in Nederland met de verzekering heeft gebeld is het allemaal gelukt. Hopelijk is het na 7 dagen antibiotica en zalfjes smeren weer helemaal goed.
Verder deze dag hebben we de stad ter voet verkend. S'avonds zijn we naar Temple street Night market geweest. Hier verkochten ze van alles van nep jassen tot nep vagina's. Daarna hebben we nog even over de avenue of stars(Aziatische Walk of Fame) gelopen. Vanuit hier heb je ook mooi zicht over de verlichte skyline van Hong Kong. Met een coronatje als afsluiter hebben we deze dag weer mooi afgesloten.

Dinsdag de 19e zijn we naar de big buddha gegaan. Na een uur wachten hadden we eindelijk onze kaartjes voor de kabelbaan. Deze zou ons over de berg heen brengen. Toen we er eenmaal in zaten vonden we het toch wel een beetje spannend, hij ging ook echt wel hoog! Gelukkig hadden we afleiding van het mooie uitzicht.
Nadat we de trap van de buddha hadden beklommen en het reusachtige bronzen beeld hadden bekeken, zijn we het wisdom path opgegaan. We wisten eigenlijk helemaal niet waar deze heen zou lopen maar uiteindelijk kwamen we uit op een berg met heel mooi uitzicht. Dit uitzicht werd nog mooier door een op een hoge rots te klimmen, en ja hoor hier is de telefoon van Nick weer eens kapot gegaan! Dit keer door Stephanie, die liet hem (per ongeluk) van die rots af vallen (Gelukkig niet aan de verkeerde kant want dan lag hij beneden) maar op wat barstjes en deukjes in het scherm na doet ie het nog prima!
In de avond zijn we naar de symphonie of light gegaan. Hierbij wordt met behulp van verschillende gebouwen en wolkenkrabbers op de skyline van Central Hongkong met vele lichten en muziek een show gegeven.

De 20e zijn we naar de andere kant van Hongkong gegaan om naar the peak the gaan. Met een leuke tram zijn we een hele steile berg opgegaan met daarbij al een geweldig uitzicht over de stad. Eenmaal boven zijn we naar het uitzicht terras te gaan van the peak(het hoogste uitzicht punt van Hong Kong). Het was wel heel mooi, maar ook hier hadden we wel beter zicht gehad als er geen smog was.
Op the peak hebben we lekker gegeten bij Bubba Gump, een restaurant gebaseerd op Forest Gump met als specialiteit garnalen!:) omdat we tijd te overbruggen hadden zijn we even naar de Botanic Gardens geweest, gaaf zo'n park midden in een drukke stad! Eenmaal daar werden we verrast met het feit dat het eigenlijk een mini dierentuin was met verschillende apen (zelfs Orang-oetans), vogels en reptielen! Daarna was het tijd om naar een grote paarden race gegaan. In een mega groot stadion hebben we een aantal races gekeken en hebben we ook gewed maar dat is helaas niks geworden.

De laatste dag in Hong Kong hebben we in Disney land afgesloten.
We hebben daar verschillende shows gezien, we zijn in verschillende attracties geweest en natuurlijk hebben we ook de parade bekeken. Het lijkt heel veel op Disney land Parijs alleen is het hier wel een stuk kleiner, dat was ook te zien aan het kasteel die was zo klein dat ie bijna niet opviel. Ondanks dat hadden we echt het Disney gevoel en door de aankleding en sfeer hebben we nu ook helemaal een kerstmis gevoel.

Morgen vertrekken we naar Macau en daarna voor een dagje naar Bangkok. Daarna kruipen we in onze camper om lekker 28 dagen Australië te gaan verkennen!

Groetjes uit Hongkong!:)

• 21 November 2013 - 16:41

Kai Slijkhuis:

Hey Nick en steef,

wat een mooi verslag hebben jullie weer gemaakt....Geniet er maar lekker van en veel plezier in Australie

gr kai en maroescha

• 21 November 2013 - 16:45

Simone De Bont:

Wauw wat ziet het er allemaal leuk en indrukwekkend uit wat jullie doen! Geniet ervan en heel veel plezier in Australië. Zal vast warmer zijn dan hier in Nederland met een kleine 6 graden en naar verwachting zal er ook natte sneeuw komen maar tot op heden nog niet gezien :)

Liefs

Simone

• 21 November 2013 - 16:45

Simone De Bont:

Liefs

Simone

• 21 November 2013 - 17:01

Theo:

Bubba's Gump. Hmm, krijg ik heimwee van naar San Francisco.
    Echt mooi om te zien dat jullie zo genieten.
    Blijf dit vooral doen, en blijf schrijven, zodat ook wij hier daar
    een graantje van mee kunnen pikken.

• 21 November 2013 - 18:11

Peer:

Hey Ron en steef

Het gaat jullie goed zo te lezen echt een gave vakantie.
    Hier in Nederland is de eerst natte sneeuw al gevallen en krabben we ramen voor ik naar mijn werk ga. Dus geniet er maar van en geen kangoeroes aanrijden.
    Zie de verhalen met smacht te gemoet

Groet peer en Chris

• 21 November 2013 - 18:53

Denise:

Al spreken we elkaar regelmatig, het blijft heel leuk om jullie verhalen te lezen!
    Geniet nog even van die "gekke, kleine, met mond open smekkende Chinezen" en een goede reis naar Bangkok/Australië!
    X

• 21 November 2013 - 19:00

Semmie:

Livu stevani en nikiy
    Vil plisir met je vakasi
    Xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx semmie

• 21 November 2013 - 19:01

Denise:

Haha, het is bijna Chinees maar je kunt vast het letterlijk gespelde berichtje van/door Semmie vertalen ;-)

• 21 November 2013 - 19:41

Monique:

Hoi Luitjes,

Waanzinnig leuk om jullie in je reis om de wereld te volgen!!!
    Heel veel plezier in Australië....pas op voor de spinnen haha
    Groetjes

• 22 November 2013 - 03:17

Steef:

Wat leuk om al jullie reacties te lezen en om te zien dat zoveel mensen onze verhalen volgen!! Het lukte niet om alle foto's erop te krijgen dus die komen nog:) X steef

• 22 November 2013 - 10:03

Debbie:

Goed om te lezen dat jullie zo genieten en ook dat jullie zo goed op elkaar letten!
    Geniet van jullie korte bezoekje in Bangkok en daarna van Australie! Dan zijn jullie eindelijk af van die 'gekke Chinezen', maar bereidt je dan maar voor op een invasie Duitsers!!
    X

• 22 November 2013 - 18:05

Mia En Henk Van Lieshout:

.by hoe gaat met jullie.jullie zien wel veel van de wereld. hoe gaatmet zyn teen byons is alles goed.veelplezier samen.groetjes van henk en mia doey