Macau en Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Nick en Stéphanie - WaarBenJij.nu Macau en Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Nick en Stéphanie - WaarBenJij.nu

Macau en Bangkok

Blijf op de hoogte en volg Nick en Stéphanie

24 November 2013 | Thailand, Bangkok

Daar zijn we alweer, maar vorlopig voor de laatste keer. Dus geniet er nog maar even van want nog even en dan zijn we uit de wereld van wifi, luxe en dergelijke want dan gaan we onze camper in!

Eergisteren hebben we de boot naar Macau gepakt, dit is een soort alleenstaand gebied wat ook wel weer bij China hoort.. Haha lekker duidelijk maar goed. Macau valt het beste te beschrijven als de Las Vegas van Azie in wording, want voor nu is het een grote bouwput.

In de namiddag en avond hebben we de Cotai Strip bezocht, aan de strip ligt onder andere het Venatian hotel. Dit is een mega hotel, gebaseerd op en eigenlijk ook gewoon een klein Venetie. Compleet met water, gondels, zingende gondelaars en voor deze tijd van het jaar (nep) sneeuw en ijs. Naast de super grote casino's zijn de hotels gevuld met hele Shopping Malls, niks voor ons dus wij zijn biertjes gaan drinken in het Hardrock Cafe waar Nick nog even heeft staan kwijlen bij een Bon Jovi gitaar.

De volgende dag zijn we nog even terug gegaan naar de strip, die momenteel ong 200 meter lang is, daar hebben we wat gegeten om vervolgens de boot te pakken naar Hongkong vliegveld.

Geweldig vliegveld trouwens, het geeft gratis geld weg.. bij het inchecken kregen we twee bonnen, dit was om geld terug te vragen (omdat we na Macau minder dan 24 uur in HK waren) wat we eerst moesten betalen. We hebben alleen nooit iets hoeven betalen maar kregen wel geld terug, hallo 240 HK dollar!:)(24 euro) Op het vliegveld hebben we nog even met beide ouders gefacetimed en daarna zijn we met de Airbus naar Bangkok gevlogen.

In Bangkok hadden we maar weinig tijd maar toch wilde we graag wat hoogtepunten zien. Toen we in ons hotel een taxi vroegen zeiden ze dat we beter niet konden gaan, er waren een hoop demonstraties vanwege een wetvoorstel of zoiets en inderdaad zelfs de Nederlandse Ambassade adviseerd ons om op onze hoede te zijn. Toch zijn we met de taxi naar the Grand Palace gegaan, wat meer dan de moeite waard was! De demonstraties vielen trouwens mee, wij denken dat het vanavond pas los gaat. Militairen en Politieagenten waren nu druk bezig met het ophangen van constatinas en het plaatsten van dranghekken.

Bangkok was kort maar krachtig, vanavond vliegen we naar Sydney waar we morgenvroeg zullen aankomen! We hebben trouwens al een kei gave tour geboekt voor Fraser Island (met dank aan Pap en Mam van Keulen), we hebben voor drie dagen een 4wd jeep tot onze beschikking waar we ook twee nachten in zullen slapen in de 'wildernis' tussen de Dingo's.

Jullie horen weer van ons in Australie!

ลาก่อน (doei)

Steef en Nick

• 24 November 2013 - 10:34

Marionm:

Lieve stref en Nicky, heeel veel plezier in Australië!! Liefs van ons allemaal!!

• 24 November 2013 - 10:35

Debbie:

Drie weken zijn nu voorbij, waarin jullie het hoofdstuk Dubai en Azie afsluiten. Het waren geweldige verhalen om te lezen. Nu op naar Australie!! Frasier is geweldig, maar eerst Sydney en dat is ook een geweldige stad! Geniet ervan
    x Debbie en dikke knuffel van Rody

• 24 November 2013 - 11:32

Denise:

3 geweldige weken zitten er al weer op! Nog 12 mooie weken te gaan vol nieuwe avonturen!
    Veel plezier en een goede vlucht naar australie!!!
    X

• 24 November 2013 - 12:29

Emma Schell:

Hallo Nick en Steef,
    Wat een geweldige 3 weken hebben jullie achter de rug, Emma en ik hebben er enorm van genoten.
    Jullie foto's zijn erg mooi. We zien al uit naar de verslagen van Australië en naar de foto's er van.
    Lieve Nick en Steef geniet er van....maar dat zal zeker wel lukken.
    Gisteren waren Denise Debby en de kinderen bij mij, we hebben gezellig zitten kletsen.
    Woensdag ga ik met Debby bij Denise koffie drinken.

Groetjes knuffels en kusjes van oma Trees.

• 24 November 2013 - 13:31

Rene Van Vessem:

Heee luitjes wat een geweldige vakantie nu 28 dagen geen of weinig internet ik zou zeggen geniet ervan uitkijken daar in die wildernis en we zien of horen wel iets van jullie weer groetejs rene en fleur xxx

• 24 November 2013 - 22:46

Theo:

Wat jammer dat jullie maar 1 dag in Thailand zijn geweest!
    Maar jullie hebben wel iets anders voor de boeg wat ook ERG
    mooi is.
    Ik blijf jullie verhalen met plezier volgen.
    Enjoy!

Gr. Theo

• 28 November 2013 - 21:52

Danielle:

De eerste weken achter de rug......wat n mooie verhalen en foto's!!!!
    En nog zoveel moois wat komen gaat. Geniet ervan! X