Australie deel 1 - Reisverslag uit Noosaville, Australië van Nick en Stéphanie - WaarBenJij.nu Australie deel 1 - Reisverslag uit Noosaville, Australië van Nick en Stéphanie - WaarBenJij.nu

Australie deel 1

Blijf op de hoogte en volg Nick en Stéphanie

04 December 2013 | Australië, Noosaville

Haaaaay!

Na een vlucht met veel heftige turbulentie kwamen we aan in Sydney. Op de luchthaven hebben we een uur in de rij gestaan voor de paspoortcontrole, zagen we dat er gefilmd werd voor de serie Border Security maar we mochten vervolgens zo doorlopen. Per aiportshuttle werden we naar ons hostel gebracht, een oud gebouw met veel jongere en voornamelijk groepskamers, Wij hebben echter wel de luxe van een prive kamer (lees: ruimte met bed). De gedeelde toiletten en douches waren overigens wel redelijk.

Ons hostel ligt op steenworp afstand van de botanic gardens, vanuit daar hadden we prachtig uitzicht op het operahouse en de Harbour bridge. De andere hoogte punten van Sydney hebben we bekeken dmv de hop on hop off bustour. We zijn onder andere uitgestapt op Bondi Beach waar Nick zijn ouders nog even heeft wakker gebeld.

En toen begon het avontuur! We hebben de camper opgehaald! Het rijden is wel enorm wennen, ze rijden hier namelijk aan de andere kant van de weg, het stuur zit aan de andere kant en zo ook bv de bediening van ruitenwissers en richtingaanwijzers. Voordat we echt gingen toeren hebben we nog wat vouchers opgehaald van onze geboekte tours, we hebben een tour geboekt naar de Whitsundays en naar Magnetic Island.

Op naar de Blue Moutains, een ontzettend mooi landschap waar we een aantal uitzichtpunten hebben bezocht waaronder die van de drie zusters (dit is de meest bekende). Daar een camping gezocht, die zo goed beviel dat we nog een tweede nacht zijn daar gebleven. Bij deze camping kwamen we er achter dat er onder andere Kaketoes en andere mooie vogels hier in het wild leven! Ze hebben hier een Aldi, hier hebben we onze ' week' boodschappen gedaan en zijn daarna nog even tegenover liqourland in gelopen...

Vanuit de Blue Moutains zijn we doorgereden naar Coffs Harbour, een lange rit en wat deze rit zou vreselijk maakte was de vele regen.. ja regen!

In Byron Bay wilde we naar een camping maar die zat volgeboekt waardoor we nadat we naar het meest oosterlijke punt van Australie zijn gegaan zijn doorgereden naar Tweed Heads.

Vanuit Tweed Heads zijn we naar Tamborine gereden een plaats boven op een berg. De camper had ook echt wel moeite met de wegen met stijgingspercentages van 12 tot 15 %. Eenmaal boven zijn we naar een rainforest skywalk gereden. Midden in het regenwoud is een gigantisch ijzeren bouwwerk neergezet wat je de mogelijkheid geeft op het regenwoud te bekijken op 30 meter hoogte tussen de boomtoppen. Het bewoog wat heen en weer en het had een 'doorkijk bodem' maar wat was dat een ervaring! Diezelfde route ging ook door het regenwoud terug zodat we verschillende niveaus hebben kunnen bekijken. Vervolgens zijn we naar een café gegaan die we op de weg richting de skywalk al hadden gespot, the dutch café! Daar hebben we een heerlijke lunch genuttigd met een frietje speciaal, kroketten en frikandellen!! Wat was dat lekker zeg! En in het kader van 'gewoon omdat het kan' hebben we ook nog eens zak pepernoten gescoord:). Daarna zijn we ook nog bij een lokale bier brouwerij biertjes gaan proeven.
Vervolgens hadden we een ander mooi wandelpad gezien door Tamborine National Park. Super gave route door een soort jungle waar we halverwege werden verrast door een python van 2,5 meter lang. Hij was naast het pad aan het rond kruipen, waarschijnlijk opzoek naar eten zo actief was ie, dus na het maken van vele foto's en een filmpje zijn we maar omgedraaid (mede doordat hij steeds dichterbij kwam ondanks dat we al heel dichtbije stonden).

De volgende dag zijn we richting Brisbane gereden om naar het koala scentuary te gaan, een opvangcentrum voor koala's. Er zitten daar meer dan 100 koala's, wat zijn die beestjes bijzonder om te zien. Natuurlijk hebben we ook de bekende foto gemaakt, wij wilde die ervaring graag hebben om zo'n beestje vast te kunnen houden en te kunnen aanraken en wij hadden geluk want wij mochten uitgebreid te tijd nemen! Ook hadden ze daar een kangoeroe weide, met een zakje voer op zak gingen we naar binnen. Ook hier een prachtige ervaring om die beestjes van zo dichtbij te kunnen zien, voeren en aanraken. Ik denk dat we deze dag wel 300 foto's hebben gemaakt! (De totale teller staat trouwens pas op 3000;))

Nu zitten we in Noosa, op een prachtige camping aan de kust waar we ook een paar dagen blijven. We hebben een flinke wandeling gemaakt door het Noosa National Park waar we een koala in het wild hebben gezien.

Over een paar dagen zitten we op fraiser island, waar we een driedaagse tour hebben geboekt en lekker gaan rond crossen in onze 4wd op het witte strand!

Een fijne Sinterklaas!

Liefs, Steef en Nick

• 04 December 2013 - 15:07

Maike:

Geweldig allemaal!!! Zo te lezen genieten jullie met volle teugen!!!
    Vind het heerlijk om al jullie ervaringen te lezen!!
    Nog heel veel foto's makenB-).

• 04 December 2013 - 15:20

Debbie:

Klinkt geweldig allemaal en kan wegdromen bij jullie verhalen. Het is al weer 3 jaar geleden, maar leuk om zo terug te kunnen denken aan mijn reis en mee te kunnen genieten met jullie reis! Vooral blijven genieten en foto's blijven maken.
    X

• 04 December 2013 - 16:49

Andre O:

Nondetju......... Klinkt helemaal toppie!!!!!!!!! Blijf genieten,maak je maar één keer mee in je leven. Ps;hier kl...te weer, 5 december wordt bestempeld als zware storm.......... Laterssss

• 04 December 2013 - 20:02

Diny:

Hoi,klinkt allemaal erg gaaf,had je geen plaats vrij in de koffer had ik mee kunnen genieten.
    Maar ik denk dat ik het hier wel ga missen.
    Geniet er maar van
    Groetjes

• 05 December 2013 - 01:19

Denise:

Hey Brother! En schoonzuster natuurlijk ;-)
    Bij het lezen van jullie verhalen voel je gewoon het plezier wat jullie hebben in de reis!
    Zo leuk om te lezen!
    Veel plezier op fraiser island!
    X

Ps. Nogmaals bedankt voor de superleuke verjaardagsfotos!!!

• 11 December 2013 - 18:44

Theo:

Vergeet geen bokshandschoenen te kopen voor als je een kangoeroe tegen komt.

• 16 December 2013 - 18:57

Kai Slijkhuis:

Hallo Nick en steef

wat een mooi verhaal weer.....geniet er maar lekker van...ben weer benieuwd naar jullie nieuwe verhaal....

gr kai en maroescha

• 18 December 2013 - 16:19