Australie deel 2 - Reisverslag uit Cairns, Australië van Nick en Stéphanie - WaarBenJij.nu Australie deel 2 - Reisverslag uit Cairns, Australië van Nick en Stéphanie - WaarBenJij.nu

Australie deel 2

Blijf op de hoogte en volg Nick en Stéphanie

18 December 2013 | Australië, Cairns

Hallo allemaal, daar zijn we weer!

Bijna was het zo ver, Fraser Island, maar eerst moesten we dag daarvoor naar een safety briefing. Het stelde niet heel veel voor we kregen voornamelijk te horen dat als we af zouden wijken van het verhaaltje van de verhuurder het 'against the contract' zou zijn. Maar hij had een mooi programma voor ons opgesteld en werden de volgende dag om half 8 verwacht. Nadat we op dat tijdstip de jeep hadden opgehaald zijn we met de Ferry naar Fraser Island gegaan. En daar kon Nick meteen zijn driving skills testen aangezien we door los zand moesten rijden om naar onze eerste bestemming te komen. Het ging goed, we werden wel flink door elkaar gebutst maar we kwamen in ieder geval niet vast te zitten. We stapten uit bij central point, het eerste wat je daar ziet zijn de ' pas op voor Dingo' borden. Dingo's zijn lief uitziende hondjes die je het liefste zou willen knuffelen maar het zijn eigenlijk vrij agressieve en gevaarlijke honden die een hapje mens niet vervelend vinden vooral niet als ze op die manier aan voedsel kunnen komen. Na wat rond wandelen zijn we doorgereden naar Lake MacKenzie, een groot meer met mooi helder blauw water waar je in kon zwemmen. We kozen ervoor om door te rijden en Lake MacKenzie voor een andere dag te waren en gingen het strand op, 80 km p/u scheuren over het strand waarbij we af en toe de rem flink in moesten trappen voor een kuil of water. We maakte een aantal stops waaronder bij het bekende scheepswrak. Vervolgens reden we door naar onze camping, waar we de tent op zette. We kwamen erachter dat de tent kapot was, opzich niet zo erg totdat we een bord tegen kwamen met de mededeling dat er onder andere (giftige) slangen in ons gebied leefden. Toen besloten we, door de gaten in de tent, om in de auto te slapen.. Niet echt comfortabel maar ja niks aan te doen en uiteindelijk hebben we helemaal niet verkeerd geslapen.

De volgende dag moesten we tot half 3 wachten voordat we op het strand konden rijden in verband met vloed. In die tijd hebben we een wandeltocht gemaakt naar de duinen en hebben we skibbo gespeeld. Vervolgens zijn we naar Indian Head gereden waar we een prachtig uitzict hadden over de oceaan, het eiland, het strand en de bosbrand die zich in het noorden van het eiland bevond.

De laatste dag zijn we vroeg vertrokken om naar een lookout te gaan, volgens het programma kwamen we daar niet maar we konden nergens in het contract lezen dat we daar niet heen mochten. Na wat navraag over de conditie van de weg zijn we gegaan, 13km land inwaarts over het losse zand, uitstekende boomwortels en kuilen in de weg. We deden er 1,5 uur over en het was de moeite waard, wederom een geweldig uitzicht. Vervolgens zijn we gaan zwemmen in lake MacKenzie. Op de terug weg kwamen stil te staan aangezien de auto voor ons vast zat in losse zand. De auto daarvoor wilde helpen en kwam daardoor ook vast te zitten, en zo wisselde ze elkaar een tijdje af, de een vast de ander los en omgedraaid. Aangezien wij de boot moesten halen zijn we na een tijdje helpen hun voorbij gegaan, dat was het geluk, er was een uitwijk weggetje voor als je een tegenligger tegenkomt naast ons. We moesten met veel gas, volle vaart gaan door het losse zand en een berg op en hopen dat we niet vast kwamen.... En daar gingen we en we haalde het!

Eenmaal terug, zijn we naar de camping gegaan waar we de sleutel nog van hadden maar receptie was al dicht dus op basis van de keydeposit hebben we een soort van gratis nachtje op de camping gestaan.

De dag erna, om 5 uur (!!!!) opgestaan, we hadden een rit van bijna 11 uur voor de boeg aangezien we alles iets te kort op elkaar hadden gepland.. Buiten een zenuwslopend uur omdat we geen benzine meer hadden en er nergens een tankstation te bekennen was ging de rit goed en snel.

Toen volgde de Whitesundays, na wat vertraging van de crew gingen we de boot op. Een mooie en vrij grote zeilboot waar we met ongeveer 50 man op zaten. Na een uurtje varen kwamen we op ons resort waar we een prachtige kamer hadden met uitzicht op zee. De eerste dag hebben we niet veel gedaan, we hebben met zijn allen gegeten en spelletjes gedaan. De volgende dag vroeg op om te gaan snorkelen, bewapend met noodles (zo'n schuimrubberen slang) een een stingersuit (pak tegen de kwallen) gingen we richting een reef, waar we met een klein bootje werden gedumpt in het water. Stephanie heeft heel lang getwijfeld of ze wel zo gaan aangezien ze niet echt van diep water houdt en die angst sloeg toe toen we in de ocean sprongen. Maar na wat doorzettingsvermogen en een overtuigende Nick is het gelukt om bij het reef te komen (daar was het ondiep). Toen we ons hoofd onder water staken wisten we niet wat we zagen, wat een onbeschrijfelijk mooie en compleet andere wereld. Een en al koraal, vissen, planten (ook 'levende') en kleuren en ja... Zoals we zeiden, niet te beschrijven. Later gingen we naar Whiteheaven beach, een spierwit strand met blauw helder water, erg mooi. We zaten in het begin van de zee, hier genoten we van het uitzicht, maakte Steef haar sieraden als nieuw door het zand ( sieraden worden als nieuw door een plaatselijke zandbehandeling) en keken we naar de mini haaitjes die tussen onze voeten zwommen,

De laatste dag zijn we in de ochtend een wandeling gaan doen die in de top 10 staan van national geographic, de wandeling had adembenemende uitzichten, een stukje geschiedenis over de aboriginals en vooral heel veel grote vliegen die als zwermen achter je aan blijven gaan om je te pesten.

Terug op het land zijn we naar Townsville gereden, eenmaal daar hebben we die dag en die dag erop niets meer gedaan, lekker genoten van de zon, gezwommen en verbrand. Ook hadden we even internet, erg slecht internet helaas.. Nick kreeg de vraag of hij tijd had om te skypen aangezien Bart (een vriend van hem) iets wil de vertellen. De volgende dag zijn we naar een internet café en daar hoorden we dat Bart zijn vriendin Eline ten huwelijk had gevraagd en daarbij vroeg hij of Nick zijn getuige wilde zijn. Kei leuk natuurlijk! En Bart en Eline, nogmaals gefeliciteerd!

Op naar het derde eiland, Magnetic. Daar hebben we wilde rock walibis appels gevoerd, een leuke ervaring en grappige beestjes. Er zaten er ontzettend veel verstopt tussen de stenen of in de buiken van de mama's.
De volgende dag zijn we een wandeltocht gaan lopen, een tocht langs WWII bunkers en afweersystemen maar vooral weer een geweldig uitzicht en op de terug weg, een wilde koala!!:)

Eenmaal im Cairns(de laatste bestemming) hadden we besloten om nog een dag tocht te boeken naar de Great Barrier Reef, dit omdat we snorkelen toch een van de mooiste dingen vonden om te doen. Na 2 uur varen ( op ruige zee met spugende mensen om ons heen) kwamen we aan op een platform midden in de oceaan(geen land te zien). Vanuit daar kon je via verschillende manieren de vissen en het koraal gaan bekijken. Steef besloot de reef en de vissen op een droge manier te bekijken door middel van een soort duikboot, dat was een geweldige ervaring waarbij ze naast vissen ook een schildpad heeft gezien. Helaas was Nick er niet bij want die lag lekker te snorkelen in het toch nog vrij wilde water (de reef houdt veel tegen qua golven enzo) en hij zag daarbij zelfs een haai! Het was al met al weer een geweldige ervaring!

Nu moeten we hier helaas alweer onze camper inleveren. Daarna vliegen we van Cairns naar Sydney om daar vervolgend nog 1 dag rond te gaan kijken
En dan zit helaas Australië er alweer op:(:(:(:( maar met Nieuw Zeeland staat ons weer een groot nieuw avontuur te wachten!

Tot dan! En alvast een fijne kerst!

• 18 December 2013 - 13:23

Marijke De Roos:

Super leuk allemaal, wat een geweldige ervaring.
    Ga zo door met genieten en wij genieten van op afstand mee, erg lief van jullie.
    Ook voor jullie een prachtige kerst toegewenst, zal wel heel bijzonder zijn.
    Groetjes,
    Marijke xxx

• 18 December 2013 - 13:26

Denise:

Wat een leuk verhaal om te lezen weer!!
    Jullie ook hele fijne kerstdagen!
    We FaceTimen binnenkort weer!

Een goede reis naar Nieuw Zeeland!
    X

• 18 December 2013 - 13:48

Simone:

Wat een mooi lang verhaal. Zo te zien hebben jullie het naar je zin en komen er nog veel meer mooie dingen. Ga zo door en geniet ervan. Ook voor jullie een hele fijne kerst. Een hele fijne en goeie reis naar Nieuw Zeeland. Xx

• 18 December 2013 - 14:18

Debbie:

Sexy outfit Nick ;-)
    Een geweldig verhaal weer. Geniet nog lekker van jullie laatste dag in Sydney. Jullie zullen pas in Amerika een grote stad tegenkomen.
    Fijne kerstdagen in NZ en we spreken elkaar snel weer!
    X

• 18 December 2013 - 14:29

Monique:

Wat een geweldig verslag, super om te lezen dat jullie zo genieten samen. Hele fijne kerstdagen en alle goeds voor 2014 gewenst. Ik ben reuze benieuwd naar jullie ervaringen in Nieuw Zeeland. Groetjes Monique

• 18 December 2013 - 16:35

Mia Vlieshout:

wat zien jullie veel van de wereld geniet er vanprettige feestdagen de paardjes doen het goed groetjes vanhenk en mia doeie

• 18 December 2013 - 17:49

Marion:

Wat beleven jullie toch prachtige momenten!Echt geweldig om te lezen!!
    Blijf genieten! Liefs van ons!!

• 20 December 2013 - 19:10

Tamara:

Echt super dat jullie al die mooie dingen nu kunnen zien!
    Geniet er nog maar even van en ook een fijne kerst toegewenst vanuit Hollanda!

Groetjes,

Tommy en Tamara

• 22 December 2013 - 23:51

Eimert:

Zo te horen hebben jullie het wel naar je zin .nog een fantastische tijd gewenst gr eimert

• 25 December 2013 - 11:45

Emma Schell:

Hier vanuit Nijmegen wens ik jullie een Zalig Kerstfeest.
    Liefs Oma Trees

ook van Emma Fijne en gezellige Kerstdagen.

• 10 Januari 2014 - 20:18

Kai:

kei mooi verhaal weer......wat hebben jullie het toch goed en gezellig......